
CHINESE PAINTING AS A SYMBOL OF CHINOISERIE IN MODERN SOCIETY
W. Wensziao , Weinan Normal University Li Si , Weinan Normal University F. Atadjanov , Siyan Normal UniversityAbstract
The article highlights general information about chinoiserie in modern society, describes a series of representative Chinese artificial styles, and makes a scientific generalization about the Mogu painting.
Keywords
cultural communication, chinese painting, chinoiserie, Mogu painting
References
Ван Лицзин. Взгляд на особенности сущ-ности китайской живописи «се-и» с точки зрения развития живописного жанра «цветы и птицы» // Журнал Хэбэйского Инженерного Университета (социальныенауки). – 2010. – Т. 27, № 2. – С. 106–107].
Завадская Е. В. Слово о живописи из Сада с горчичное зерно. – М.: В. Шевчук, 2001. – 512 с.
Переломов Л. С. Конфуций: Лунь юй / исслед., пер. с кит., коммент. Л. С. Переломова. Факсимильный текст «Лунь юя» с коммент. Чжу Си. – М.: Издат. фирма «Восточная литература» РАН, 1998. – 588 с.
Чжуан-цзы. Ле-цзы / пер. с кит., вступ.ст. и примеч. В. В. Малявина. – М.:Мысль, 1995. – 439 с.
Ян Хин-шун. Древнекитайский философ Лао-цзы и его учение / под ред. Л. В. Си-моновской, О. И. Саяпиной. – М.–Л.: Издво Академии наук СССР, 1950. – 160 с.
Article Statistics
Copyright License
Copyright (c) 2022 W. Wensziao, Li Si, F. Atadjanov

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.